Praca z depresją i innymi zaburzeniami afektywnymi

Szkolenie praca z depresją i innymi zaburzeniami afektywnymi. Model LENKA

Szkolenie praca z depresją i innymi zaburzeniami afektywnymi. Model LENKA

Cena szkolenia: 1600 zł

Czas trwania szkolenia: 25h

Model LENKA prosty schemat terapii osób z zaburzeniami afektywnymi

 

  1. Jak zwiększyć skuteczność prowadzonych psychoterapii?
  2. Jak interpretować nawroty objawów i jak zwiększyć skuteczność leczenia?
  3. Trwałość efektów terapii jako skutek uaktywnionych procesów samoregulacyjnych.

 

Czas trwania: 25h

 

Terminy:

 

  • 16.05.2025 – w godz. 10.00 – 19.00
  • 17.05.2025 – w godz. 9.00 – 19.00
  • 18.05.2025 – w godz. 9.00 – 15.00

Miejsce:

 

Klinika Zdrowia Psychicznego i Seksualnego PROGRES

ul. Limanowskiego 16

30-534 Kraków

Co wyróżnia to szkolenie?

  1. Prosty i zrozumiały język ilustrowany przykładami z własnej praktyki.
  2. Dużo ćwiczeń praktycznych w oparciu o proces który prowadzisz, praca w parach.
  3. Jako psychoterapeuta z 25 letnim doświadczeniem i superwizor proponuję podejście superwizyjne z namysłem nad tym co działa, a co nie działa i dlaczego tak jest.

Z jakich koncepcji terapeutycznych czerpię inspirację?

Zapewniam, że w ramach szkolenia nie zaprezentuję żadnych teoretycznych wykładów. Natomiast kiedy będę mówił o swojej pracy i własnej konceptualizacji uczestnicy rozpoznają terapię Gestalt; CBT; terapię schematów; IRRT; elementy NLP, oraz psychodynamiczną konceptualizację. W pracy psychoterapeuty inspirują mnie: Jacek Pierzchała swoją zaangażowaną i uważną postawą, Jan Roubal empatią i twórczym podejściem, od Virginii Satir czerpię techniki terapeutyczne i procedury językowe.

Dla kogo?

Dla psychoterapeutów i osób szkolących się w psychoterapii w podejściach humanistyczno-doświadczeniowych. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie praktyki klinicznej w obszarze leczenia osób dorosłych z zaburzeniami afektywnymi i posiadanie co najmniej statusu psychoterapeuty w trakcie szkolenia.

Cele szkolenia

  • Nabycie umiejętności formułowania planu terapii w perspektywie jednej lub kilku sesji oraz w perspektywie długoterminowej w oparciu o pięcioetapowy model.
  • Nabycie umiejętności identyfikowania źródła objawów.
  • Nabycie umiejętności pomieszczenia w relacji z klientem jego dezintegracji.
  • Nabycie umiejętności inicjowania procesu reintegracji klienta
  • Rozwój umiejętności wspierania dojrzałego „JA” u klientów.
  • Zrozumienie znaczenia pracy z wewnętrznym dzieckiem.
  • Poznanie pięciu podstawowych dialogów wewnętrznych.
  • Nabycie umiejętności autoewaluacji procesu terapii.

Tematyka poruszana na szkoleniu

  • Jak wyodrębniam problem i identyfikuję nie nazwane przez klienta zaburzenia.
  • Zakładanie hipotez roboczych w obszarze źródeł/przyczyn zaburzeń klienta.
  • Robienie przestrzeni na opór, który jest traktowany jako element rozwoju pacjenta.
  • Jak buduję wspólnie z klientami plan terapii.
  • Jak przedstawiać plan terapii pacjentowi/klientowi?
  • Jak twórczo wykorzystać plan terapii do wsparcia klienta kiedy jest zniechęcony brakiem efektów terapii, lub kiedy nasilają się objawy.
  • Jak przedstawić pięcioetapowy model pracy pacjentowi?
  • Jak wspólnie z klientem tropimy źródła objawów, konflikty kluczowe.
  • Jak nie pocieszać, a wspierać proces reintegracji, rozumiany jako włączanie procesów samoregulacji.
  • Jakich narzędzi używam i jakie stosuję techniki w zależności od struktury osobowości klienta.
  • Jakie strategie wspierają, a jakie hamują rozwój klienta.
  • Koncepcja pracy z wewnętrznym dzieckiem.
  • Zaprezentowanie pięciu dialogów wewnętrznych w odniesieniu do własnych przykładów klinicznych lub zgłoszonych przez uczestników.
  • Dialog superwizyjny w odniesieniu do wniesionych tematów przez uczestników szkolenia.

Koszt szkolenia

1 600 złotych brutto. Cena obejmuje koszt 25 godzinnego szkolenia, materiały szkoleniowe.

O prowadzącym

Piotr Domaradzki lat 61. Psychoterapeuta Gestalt od 1996r, superwizor od 2014r. Od roku 2010 prowadzi podmiot leczniczy Centrum Leczenia Nerwic z poradnią zdrowia psychicznego dla dorosłych i dzieci. (do grudnia 2021r również z oddziałem dziennym ogólnopsychiatrycznym), zatrudniając psychoterapeutów różnych modalności. Kilkukrotnie członek komisji egzaminacyjnej PTPG do certyfikatu psychoterapeuty. Przez kilka lat jako członek Polskiej Rady Psychoterapii z ramienia PTPG pracował w gronie przedstawicieli innych Towarzystw nad kształtem ustawy o zawodzie psychoterapeuty. Oprócz praktyki klinicznej posiada duże doświadczenie szkoleniowe oraz wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. W pracy z ludźmi zawsze poszukiwał skutecznych form wsparcia. Wdrożył do praktyki kontrakt socjalny jako narzędzie usamodzielniania osób bezradnych i bezrobotnych co zostało później usankcjonowane prawnie, był konsultantem ministerstwa pracy i polityki społecznej. Współautor poradnika dla pracowników socjalnych „Przewodnik dla pracowników socjalnych w zakresie stosowania kontraktu socjalnego”, zamówionego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, opublikowanego w Pracy Socjalnej nr 3 z 2005r.

 

Wypromował superwizję dla pracowników socjalnych. W oparciu o jego autorski program szkolenia superwizorów został sformułowany ramowy program szkolenia superwizorów pracy socjalnej, a superwizja w pracy socjalnej została uregulowana ustawowo („Superwizja pracy socjalnej dla praktyków” Domaradzki Piotr, Krzyszkowski Jerzy, Sosnowski Maciej, Włoch Aurelia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016).

 

Szkolił specjalistów z zakresu wspierania rodzin dysfunkcyjnych i zastępczych. Opracował autorski projekt programów wsparcia dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej oraz programu usamodzielnień. Współautor podręcznika dla koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej i asystentów rodzin: „Wsparcie dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej. Podejście praktyczne” Domaradzki Piotr, Krzyszkowski Jerzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016.

 

Zanim został superwizorem psychoterapii wiele lat superwizował pracę specjalistów pracy socjalnej w całej Polsce, w licznych PCPR, Ośrodkach Interwencji Kryzysowej świetlicach socjoterapeutycznych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Aktualnie oprócz indywidualnych superwizji psychoterapeutów, prowadzi superwizje dla zespołu terapeutów oddziału dziennego rehabilitacyjnego CZP Olszówka w Bielsku-Białej; oddziału dziennego dzieci i młodzieży oraz soterii Anamija w Opolu; dla terapeutów poradni rodzinnych w Katowicach i Rybniku prowadzonych przez Fundację „Rodzina jest najważniejsza”.

 

Społecznie zaangażował się w napisanie kilku rozdziałów podręcznika dla psychoterapeutów NEST, pod redakcją dr W. Simona, w których prezentuje konspekty sesji grupowych dla osób głęboko zranionych.

 

W prowadzonych szkoleniach używa języka prostego i obrazowego, aby uczestnik szkoleń mógł twórczo adaptować usłyszane treści do własnej praktyki 

Umów wizytę online

Wybierz specjalistę z listy poniżej

Umów wizytę telefonicznie

Zadzowń pod numer 505 511 150

Wyślij wiadomość e-mail

Na adres recepcja@klinikaprogres.pl