Praca z depresją i innymi zaburzeniami afektywnymi
Szkolenie praca z depresją i innymi zaburzeniami afektywnymi. Model LENKA
Szkolenie praca z depresją i innymi zaburzeniami afektywnymi. Model LENKA
Cena szkolenia: 1600 zł
Czas trwania szkolenia: 25h
Model LENKA prosty schemat terapii osób z zaburzeniami afektywnymi
- Jak zwiększyć skuteczność prowadzonych psychoterapii?
- Jak interpretować nawroty objawów i jak zwiększyć skuteczność leczenia?
- Trwałość efektów terapii jako skutek uaktywnionych procesów samoregulacyjnych.
Czas trwania: 25h
Terminy:
- 16.05.2025 – w godz. 10.00 – 19.00
- 17.05.2025 – w godz. 9.00 – 19.00
- 18.05.2025 – w godz. 9.00 – 15.00
Miejsce:
Klinika Zdrowia Psychicznego i Seksualnego PROGRES
ul. Limanowskiego 16
30-534 Kraków
Co wyróżnia to szkolenie?
- Prosty i zrozumiały język ilustrowany przykładami z własnej praktyki.
- Dużo ćwiczeń praktycznych w oparciu o proces który prowadzisz, praca w parach.
- Jako psychoterapeuta z 25 letnim doświadczeniem i superwizor proponuję podejście superwizyjne z namysłem nad tym co działa, a co nie działa i dlaczego tak jest.
Z jakich koncepcji terapeutycznych czerpię inspirację?
Zapewniam, że w ramach szkolenia nie zaprezentuję żadnych teoretycznych wykładów. Natomiast kiedy będę mówił o swojej pracy i własnej konceptualizacji uczestnicy rozpoznają terapię Gestalt; CBT; terapię schematów; IRRT; elementy NLP, oraz psychodynamiczną konceptualizację. W pracy psychoterapeuty inspirują mnie: Jacek Pierzchała swoją zaangażowaną i uważną postawą, Jan Roubal empatią i twórczym podejściem, od Virginii Satir czerpię techniki terapeutyczne i procedury językowe.
Dla kogo?
Dla psychoterapeutów i osób szkolących się w psychoterapii w podejściach humanistyczno-doświadczeniowych. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie praktyki klinicznej w obszarze leczenia osób dorosłych z zaburzeniami afektywnymi i posiadanie co najmniej statusu psychoterapeuty w trakcie szkolenia.
Cele szkolenia
- Nabycie umiejętności formułowania planu terapii w perspektywie jednej lub kilku sesji oraz w perspektywie długoterminowej w oparciu o pięcioetapowy model.
- Nabycie umiejętności identyfikowania źródła objawów.
- Nabycie umiejętności pomieszczenia w relacji z klientem jego dezintegracji.
- Nabycie umiejętności inicjowania procesu reintegracji klienta
- Rozwój umiejętności wspierania dojrzałego „JA” u klientów.
- Zrozumienie znaczenia pracy z wewnętrznym dzieckiem.
- Poznanie pięciu podstawowych dialogów wewnętrznych.
- Nabycie umiejętności autoewaluacji procesu terapii.
Tematyka poruszana na szkoleniu
- Jak wyodrębniam problem i identyfikuję nie nazwane przez klienta zaburzenia.
- Zakładanie hipotez roboczych w obszarze źródeł/przyczyn zaburzeń klienta.
- Robienie przestrzeni na opór, który jest traktowany jako element rozwoju pacjenta.
- Jak buduję wspólnie z klientami plan terapii.
- Jak przedstawiać plan terapii pacjentowi/klientowi?
- Jak twórczo wykorzystać plan terapii do wsparcia klienta kiedy jest zniechęcony brakiem efektów terapii, lub kiedy nasilają się objawy.
- Jak przedstawić pięcioetapowy model pracy pacjentowi?
- Jak wspólnie z klientem tropimy źródła objawów, konflikty kluczowe.
- Jak nie pocieszać, a wspierać proces reintegracji, rozumiany jako włączanie procesów samoregulacji.
- Jakich narzędzi używam i jakie stosuję techniki w zależności od struktury osobowości klienta.
- Jakie strategie wspierają, a jakie hamują rozwój klienta.
- Koncepcja pracy z wewnętrznym dzieckiem.
- Zaprezentowanie pięciu dialogów wewnętrznych w odniesieniu do własnych przykładów klinicznych lub zgłoszonych przez uczestników.
- Dialog superwizyjny w odniesieniu do wniesionych tematów przez uczestników szkolenia.
Koszt szkolenia
1 600 złotych brutto. Cena obejmuje koszt 25 godzinnego szkolenia, materiały szkoleniowe.
O prowadzącym
Piotr Domaradzki lat 61. Psychoterapeuta Gestalt od 1996r, superwizor od 2014r. Od roku 2010 prowadzi podmiot leczniczy Centrum Leczenia Nerwic z poradnią zdrowia psychicznego dla dorosłych i dzieci. (do grudnia 2021r również z oddziałem dziennym ogólnopsychiatrycznym), zatrudniając psychoterapeutów różnych modalności. Kilkukrotnie członek komisji egzaminacyjnej PTPG do certyfikatu psychoterapeuty. Przez kilka lat jako członek Polskiej Rady Psychoterapii z ramienia PTPG pracował w gronie przedstawicieli innych Towarzystw nad kształtem ustawy o zawodzie psychoterapeuty. Oprócz praktyki klinicznej posiada duże doświadczenie szkoleniowe oraz wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. W pracy z ludźmi zawsze poszukiwał skutecznych form wsparcia. Wdrożył do praktyki kontrakt socjalny jako narzędzie usamodzielniania osób bezradnych i bezrobotnych co zostało później usankcjonowane prawnie, był konsultantem ministerstwa pracy i polityki społecznej. Współautor poradnika dla pracowników socjalnych „Przewodnik dla pracowników socjalnych w zakresie stosowania kontraktu socjalnego”, zamówionego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, opublikowanego w Pracy Socjalnej nr 3 z 2005r.
Wypromował superwizję dla pracowników socjalnych. W oparciu o jego autorski program szkolenia superwizorów został sformułowany ramowy program szkolenia superwizorów pracy socjalnej, a superwizja w pracy socjalnej została uregulowana ustawowo („Superwizja pracy socjalnej dla praktyków” Domaradzki Piotr, Krzyszkowski Jerzy, Sosnowski Maciej, Włoch Aurelia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016).
Szkolił specjalistów z zakresu wspierania rodzin dysfunkcyjnych i zastępczych. Opracował autorski projekt programów wsparcia dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej oraz programu usamodzielnień. Współautor podręcznika dla koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej i asystentów rodzin: „Wsparcie dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej. Podejście praktyczne” Domaradzki Piotr, Krzyszkowski Jerzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016.
Zanim został superwizorem psychoterapii wiele lat superwizował pracę specjalistów pracy socjalnej w całej Polsce, w licznych PCPR, Ośrodkach Interwencji Kryzysowej świetlicach socjoterapeutycznych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Aktualnie oprócz indywidualnych superwizji psychoterapeutów, prowadzi superwizje dla zespołu terapeutów oddziału dziennego rehabilitacyjnego CZP Olszówka w Bielsku-Białej; oddziału dziennego dzieci i młodzieży oraz soterii Anamija w Opolu; dla terapeutów poradni rodzinnych w Katowicach i Rybniku prowadzonych przez Fundację „Rodzina jest najważniejsza”.
Społecznie zaangażował się w napisanie kilku rozdziałów podręcznika dla psychoterapeutów NEST, pod redakcją dr W. Simona, w których prezentuje konspekty sesji grupowych dla osób głęboko zranionych.
W prowadzonych szkoleniach używa języka prostego i obrazowego, aby uczestnik szkoleń mógł twórczo adaptować usłyszane treści do własnej praktyki
Umów wizytę online
Wybierz specjalistę z listy poniżej
Umów wizytę telefonicznie
Zadzowń pod numer 505 511 150
Wyślij wiadomość e-mail
Na adres recepcja@klinikaprogres.pl